Change by Communication
Strategie Creatie Resultaat
Hetty Zwollo werkt als strategisch communicatie adviseur al meer dan 25 jaar succesvol aan grootschalige verandertrajecten voor samenwerkingsverbanden op gemeentelijk en landelijk niveau en in het hoger onderwijs. Thema's: wijkontwikkeling, stedelijke vernieuwing, gebiedsontwikkeling, duurzaamheid, diversiteit en inclusie, integriteit, professionalisering, hybride werken en mobiliteit.
Programma herhuisvesting
Samenwerking met programmadirecteur, stuurgroep, programmateam, verschillende projectteams, interne organisatie, Hogeschoolraad, College van Bestuur, Bouwconsortia, de omgevingsmanager, partners op het Utrecht Science Park, Universiteit van Utrecht (grondeigenaar).
Opgave programma herhuisvesting: Concentreren van al het Utrechts onderwijs en onderzoek van de HU op het USP. Teruggaan in m2 van 145.000 naar 95.000 m2, van panden in de binnenstad naar 5 panden op het USP. Tijdspad 2012 – 2018. Omvang 35.000 studenten en 5.000 medewerkers.
De communicatiestrategie betrof:
HU brede communicatie van het programmaplan, de why, how en what. De renovatie van de gebouwen, de nieuwbouw, de verhuisbewegingen per instituut/opleiding, herinrichting van de gebouwen voor flex werken en het nieuwe huisvestingsconcept rondom instituutspleinen voor verbinden en ontmoeten. Herindeling van het onderwijs in de gebouwen, Verduurzaming van de gebouwen en mobiliteit. Communicatie rond de harde kant: de gebouwen (tijdelijk en permanent, renovatie en nieuwbouw), de infrastructuur, bewegwijzering e.d. , de logistieke kant van de verhuizing, maar ook om de zachte kant: wat doet de verandering met medewerkers en studenten. Interactie met stakeholders, luisteren en gezamenlijke de koers bepalen in de transitie.
Verandertrajecten
Duurzaamheid (waaronder de Dag van de Duurzaamheid), Rookvrije Campus, Mobiliteit, Digitalisering, Awareness Privacy en Security Professionalisering, HR-beleid, Integriteit, Diversiteit en inclusie
De Hoven Noord is een wijk van Zutphen aan de andere kant van de IJssel. De wijk heeft een dorpskarakter met een oude kern en enkele later gebouwde buurten. In de Hoven Noord wordt nieuwbouw ontwikkeld met 250 woningen. Hiervoor worden bestaande tuinderijen verplaatst. Het sentiment in de wijk was nogal divers door de lange historie en het vertraagde ontwikkelproces.
Hetty Zwollo ontwikkelde de communicatiestrategie. De uitwerking van het plan in een visueel concept, content en inrichten en vormgeven van communicatieplatforms zoals facebook en een projectsite. En het realiseren van de communicatie rondom het participatietraject.
Periode: oktober 2022 tot en met januari 2023.
Strategisch communicatie-participatieplan, projectstijl, website, MeeDenk dagen, Social Media.
Strategische communicatie voor opleidingen vanuit de nieuwe positionering van FontysAcademy for the Creative Economy binnen de betekeniseconomie
Op het gebied van Wijkontwikkeling en Stedelijke vernieuwing (projecten o.a. in Breda Noord, Oud Krispijn, Wielwijk, Rotterdam, Den Haag)